לא יורד מהכותרות: "ההיתר לגג הפלסטיק של הסינמה סיטי אינו חוקי"

    ארי וידר | צילום: שוקי, ויקיפדיה No Comments on לא יורד מהכותרות: "ההיתר לגג הפלסטיק של הסינמה סיטי אינו חוקי"
    9:42
    03.05.24
    הרב אייל אונגר No Comments on למה חשוב לי לדעת מה חושבים עליי

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    הסינמה סיטי בירושלים היה אחד מסמלי המאבק על שמירת השבת בירושלים, עד שהודיעה בחודשים האחרונים, לאחר דיונים משפטיים, כי אין בכוונתה לפעול בשבתות.

    אלא שהיום מתברר שהסינמה סיטי ממשיך להיות בכותרות, והבעיות לא תמו. ועדת הערר המחוזית של ירושלים קבעה כי ההיתר לגג הפלסטי העצום ההופך את המתחם לקניון סגור, אינו חוקי, ויבוטל ב־1.1.17.

     בהחלטה, המותחת ביקורת רבה על בנייה לגובה 11.5 מטרים במבנה מסחרי החולש על מבנה בית המשפט העליון, נכתב על "פגמים משמעותיים וקשים, בעיקר במישור שיקול הדעת וייתכן שגם במישור החוקיות".

     לטענת היזמיות ההחלטה צפויה לגרום להן נזקים בעשרות מיליוני שקלים אולם בוועדה המחוזית נכתב כי "בין מוסדות השלטון קם באופן לא חוקי קניון פרטי, עם קירוי הדומה מבחוץ לאולם כדורסל ומתאים למתחם הספורט מלחה ולא למקום כה רגיש וממלכתי. בנייה פסולה זו, המנוגדת לתוכניות במקום, משדרת זילות כלפי מוסדות השלטון. זו השתלטות מסחרית על מרחב ציבורי מהחשובים במדינה, בבנייה המנוגדת לתוכניות ולערכים שבבסיסו.

     "מעבר לאי־החוקיות, הפגיעה האדריכלית קשה. הקירוי המתנשא והפוגעני הנשקף ממקומות רבים בעיר לא משתלב עם המרקם האזורי הרגיש, ומדינת ישראל אינה ראויה למבנה זה, שהוקם באופן לא חוקי בשערי מוסדותיה באופן פוגעני ופסול".

    מסינמה סיטי נמסר: "המבנה כולו נבנה לפי היתרים שאושרו כדין בוועדה המקומית. אנו פועלים עם בעלת הנכס, שפיר, לקבלת אישור מחודש מהוועדה המחוזית. המתחם נבנה כדי להעניק לתושבי הסביבה מתחם בילוי מוביל וחדשני, ונמשיך לפעול לשם כך".



    0 תגובות